Protože působím v oboru, tak si samozřejmě plně uvědomuji výhody prodeje nemovitosti přes kvalitní realitní kancelář, ale také obavy prodvajících, které pociťují a kvůli kterým nechtějí přes realitku prodávat. Tím hlavním bývá, že chtějí ušetřit za provizi.
Ano, nemovitost zvládnete prodat sami, ale je několik zásadních momentů, které je třeba nepokazit. A tím jedním je kromě jiného PŘÍPRAVA INZERCE.
K napsání tohoto článku mě inspirovala inzerce samoprodejce, která se na realitních serverech objevuje již 6 měsíců. Paní prodávající se snaží prodat chalupu v jednom malém jihočeském městě.
Začínala v listopadu, na serveru se objevily fotografie celkem obstojného stavení. Bohužel se z nich člověk o domě dozvěděl akorát to, že má okna, dveře a fasádu a před domem roste slunečnice, která byla při focení přímo před objektivem fotoaparátu. Dispozice neudána. Popis domu na 2 řádky. Cena 3.600.000,- Kč. Prodáváme na „bazoši.“ Během 3 měsíců se inzerát propadl do hloubky a byl zaházen mnoha dalšími inzeráty.
O 3 měsíce později fotky zůstávají, slunečnice stále na té úvodní, o pár řádek více textu, dispozice 4+1, cena 2.500.000,-. Ajaj, kam se poděl ten více než milion? Aha, to, že to nikdo nechce, je způsobeno cenou, čím jiným, že? Stále prodáváme na bazos.cz. Zájemci o koupi nemovitosti už po 3 měsících fotku slunečnice znají, takže možná ani nezaregistrovali, že klesla cena, nemají důvod inzerci detailněji zkoumat.
O měsíc později, fotky a slunečnice zůstávají, přibylo dalších pár řádek textu, opět změna ceny, tentokrát nahoru, nyní je 2.580.000,-. To je zmatek, on to pořád nikdo nekoupil, tak to asi nebylo cenou, tak ji trochu zvedneme. Pořád nic, tak to kromě bazoše šoupneme ještě na bezrealitky.cz. Slunečnice v úvodu už nikoho nezajímá, zájemci jsou s ní už důvěrní přátelé.
O další měsíc později, tam už začínáme být úplně bezradní. Nikdo dům nechce, jak je to možné, cena nižší o milion, inzerujeme na 2 serverech a pořád to nikdo nechce. A tady se stane něco nečekaného, dispozice se změní ze 4+1 na 6+1. Aháááá. To by mohlo zaujmout. A zvedneme cenu o 10.000,- Kč, když přibyly ty 2 pokoje.
STOP – Prosím, takhle ne!!!!!!!
Chápu, že se Vám prodej nemovitosti nezdá jako věda hodná vydřiducha realitního makléře. Ale věřte, že tahle dáma svůj dům už za dobrou cenu neprodá. Jak působí takový prodej nemovitosti na Vás? Já mám dojem, že paní je nedůvěryhodná a měla bych obavy, že koupím něco, z čeho koukají do budoucna jenom problémy. Vypadá to tak, že dům už za 6 měsíců musela navštívit spousta lidí a nikdo ho nekoupil, proč asi? Hm, tam je něco špatně. Ostatní už to zjistili, nemusím to zjišťovat osobně. A ten telefon bych prostě nezvedla, abych si domluvila prohlídku.
Realitní makléř se Vám se svými zkušenostmi může velmi vyplatit. Kdoví, třeba ta její chalupa má opravdu cenu 3.600.000,- Kč. Bohužel paní to už na začátku pokazila, teď bude ráda za 2,5 milionu a kdo ví, jestli vůbec.